Jak skutecznie poprawić swoją sylwetkę?

Twoje spodnie stały się o rozmiar za małe? Nie jesteś zadowolony ze swojej sylwetki? Lato zbliża się nieubłaganie, a Ty masz wykupione wakacje na plaży? Jest mnóstwo sytuacji, w których zdajemy sobie sprawę z tego, że spodnie kupione jesienią przestają na nas pasować. I nie jest to kwestia prania w zbyt wysokiej temperaturze. Porównujemy swoje zdjęcia na przestrzeni miesięcy i wyraźnie widzimy, że może troszkę nas przybyło. Wtedy postanawiamy zawalczyć o siebie i wrócić do czasów, kiedy w swoim ciele czuliśmy się dobrze. Pamiętajmy jednak, że aby udało nam się zrealizować swój cel, musimy przede wszystkim podejść do tego zdroworozsądkowo. 

Od czego zacząć?

Przede wszystkim zacznij od tego, żeby postawić przed sobą jasny i konkretny cel. Nie popadając ze skrajności w skrajność, cel powinien być mniej więcej określony w czasie i przede wszystkim realny do zrealizowania. Pamiętaj o tym, że najlepszą drogą do wymarzonej sylwetki jest droga rozłożona w czasie. Aby efekt utrzymywał się na długo potrzebujemy dwóch składników: cierpliwości i czasu. 

Mamy postawiony cel i wiemy, czego chcemy. To już połowa sukcesu! 

Dieta to podstawa!

Pamiętajmy, że jesteśmy tym co jemy. Dlatego jeśli wrzucasz w siebie dużo niezdrowego jedzenia, takiego najczęściej przygotowywanego na szybko bądź kupowanego na wynos, to czas aby zastanowić się nad swoją dietą. Organizm na pewno odwdzięczy Ci się jeśli zrezygnujesz z tak zwanych “gotowców” i zaczniesz przygotowywać swoje posiłki, a przede wszystkim będziesz wiedział co jesz. Pamiętaj o tym, że w diecie bardzo ważne jest picie dużych ilości wody. To, ile litrów wody potrzebujesz, zależy między innymi od codziennej aktywności fizycznej lub ilości spożywanych posiłków. Jednak wielu dietetyków zgodnie twierdzi, że każdy powinien pić około 2,5 litra wody dziennie. Warto spróbować! Już po jakimś czasie organizm odwdzięczy Ci się lepszym samopoczuciem, skóra będzie bardziej sprężysta i promienna. Dodatkowo woda pomaga oczyszczać organizm, a co za tym idzie już na tym etapie możesz zgubić kilka centymetrów. 

Ruch, ruch i jeszcze raz ruch

Sama dieta z pewnością pokaże Ci jakieś efekty, ale w połączeniu z dobrą dawką aktywności fizycznej stworzysz prawdziwą bombę! Dlatego zacznij się więcej ruszać. Światowa Organizacja Zdrowia (ang. WHO) ustanowiła minimalny próg dziesięciu tysięcy kroków jako minimum, które powinniśmy robić aby utrzymywać się w dobrej kondycji fizycznej. Zamień czytanie książki na kanapie, na aktywny spacer z włączonym audiobookiem na słuchawkach. Gwarantuję, że nie zauważysz kiedy osiągniesz dzienny cel. Możesz wspomóc się opaską mierzącą kroki, żeby wiedzieć na jakim etapie jesteś. 

Jak już uda się osiągnąć minimalną ilość kroków, warto pójść jeszcze dalej w kierunku wymarzonej sylwetki. Tu przyda się mała pomoc. W internecie znajdziesz wiele poradników na temat tego jakie ćwiczenia wykonywać, nie zawsze jednak będą one pomocne. Polecamy skorzystać z usług trenera personalnego, który rozpisze Ci plan treningowy, będzie kontrolował poprawność wykonywanych ćwiczeń i razem z Tobą śledził progres w drodze do sukcesu. 

Kolejnym rozwiązaniem jest wykupienie karnetu na siłownię. Dla wielu motywacją do ćwiczeń jest obecność innych ludzi. Obecność dużych luster na salach treningowych pomaga obserwować pracę mięśni. Można więc też rozważyć tę opcję. 

Jeśli jednak nie masz możliwości skorzystania z powyższych rozwiązań, skorzystaj z przygotowanych planów treningowych. Skup się na technice wykonywania ćwiczeń, ponieważ nieprawidłowo wykonane ćwiczenie może mieć znikomy wpływ na poprawę sylwetki. 

Warto zrobić zdjęcie swojej sylwetki na początku drogi i kontynuować ten zwyczaj raz na jakiś czas (na przykład co drugi tydzień). Dlaczego? Widząc się codziennie w lustrze nie dostrzegamy zmian jakie w nas zachodzą. Takie zdjęcia pomogą w zauważeniu progresu jaki udaje nam się wykonać, a przede wszystkim będą doskonałą motywacją do dalszych działań. 

Przede wszystkim – nie poddawaj się. Pamiętaj, że nikt nie osiągnął idealnej sylwetki w ciągu miesiąca. Praca nad sobą wymaga czasu. Gwarantujemy, że wysiłek jest wart swoich efektów!