Jak trenować aby mieć ładną sylwetkę?

Wiele osób przez długi czas trenuje, starając się o swoją wymarzoną sylwetkę i nie uzyskując oczekiwanych rezultatów. Jedni starają się o duże bicepsy i sześciopak, inni pragną uzyskać kształt klepsydry, każdy ma własny ideał,do którego dąży, jednak należy pamiętać, aby stawiać sobie realne cele treningowe. Jak trenować, aby mieć ładną, wysportowaną sylwetkę?

Czasem bywa tak, że ciężko nam znaleźć motywację do treningu, albo tracimy ją w trakcie naszej drogi ku ładnej sylwetce i dobremu samopoczuciu. Często taki stan rzeczy spowodowany jest źle dobranymi lub zwyczajnie nudnymi treningami, dlatego warto dołożyć starań, aby nasze treningi były ciekawe, a przede wszystkim dostosowane do naszych możliwości i aktualnych potrzeb naszego organizmu. Warto co jakiś czas wprowadzać do naszej treningowej rutyny nowe elementy lub całkowicie zmienić rodzaj ćwiczeń. Takie zmiany to nie tylko sposób na nudę, ale również na to, aby nasze mięśnie pracowały podczas ćwiczeń na odpowiednich obrotach. Jeśli nie wiemy, jak zabrać się za układanie planu treningowego samodzielnie możemy skorzystać z oferowanych w naszym mieście grupowych zajęć ruchowych lub z pomocy warszawskiego trenera personalnego

Połącz treningi z odpowiednią dietą

Nie tylko treningi, mają ogromne znaczenie podczas naszej drogi do uzyskania wymarzonej sylwetki, również dieta odgrywa bardzo istotną rolę w tym procesie. Na początku powinniśmy ustalić, ile kalorii powinniśmy spożywać, aby osiągnąć zamierzony cel, następnie zadbać o to, aby dostarczać organizmowi nie tylko odpowiednią ilość kalorii, ale także potrzebne makroskładniki według dziennego zapotrzebowania. Pamiętajmy, aby nasza dieta była zdrowa i zbilansowana, to bardzo ważne, aby poza ładną sylwetką zadbać także o nasze zdrowie i dobre samopoczucie na co dzień. Pamiętajmy również, że kalorie znajdziemy nie tylko w jedzeniu, ale również w napojach i sokach, dlatego warto uwzględniać je w naszym bilansie dziennym. Powinniśmy unikać kolorowych, gazowanych napoi i przetworzonych soków. Najlepszym i najzdrowszym rozwiązaniem jest picie wody. 

Trenuj odpowiedzialnie – wykonaj badania 

Bywa tak, że osoba starająca się o zrzucenie kilku kilogramów lub przybranie na masie robi wszystko tak, jak powinna, ale mimo to efekty nie są widoczne lub są one minimalne, co stanowi czynnik demotywacyjny. Dlaczego tak się dzieje? Wielu trenujących zapomina o tym, aby regularnie poddawać się badaniom kontrolnym. Już przed rozpoczęciem treningów powinniśmy zrobić badania krwi, które wykluczą ewentualne przeciwwskazania do diety i ćwiczeń. Jeśli trenujemy regularnie i nie widzimy żadnych efektów, powinniśmy zrobić dokładniejsze badania, ponieważ w wielu przypadkach powodem są najróżniejsze problemy natury zdrowotnej takie jak np. problemy z tarczycą, czy hormonami, które wymagają specjalnego podejścia. Jeśli nasze obawy się potwierdzą, wcale nie oznacza to, że nie mamy szans na piękną sylwetkę, jednak w tym przypadku warto udać się do certyfikowanego trenera personalnego z Warszawy, który ustali z nami plan treningowy i dietę dostosowaną do naszych potrzeb. 

Akcja motywacja 

Dla wielu osób prawdziwą przeszkodą jest brak motywacji lub słomiany zapał, jednak istnieje kilka sposobów na przezwyciężenie tego stanu. Jeśli nie jesteśmy w stanie zmotywować się samodzielnie, to dobrym sposobem będzie dołączenie do grupowych, internetowych wyzwań, gdzie kilka osób wykonuje ten sam plan treningowy i wspiera się wzajemnie, a także wymienia doświadczeniami związanymi z treningami i procesem dążenia do wspaniałej sylwetki. Jednak dla niektórych osób taki bodziec będzie niewystarczający, wtedy warto rozważyć skorzystanie z usług warszawskiego trenera personalnego, który zadba nie tylko o jakość naszych treningów, ale również będzie dla nas wsparciem oraz pomoże nam utrzymać naszą motywację na odpowiednim poziomie. Tylko i wyłącznie od naszego zaangażowania zależy, czy nasze treningi przyniosą odpowiednie efekty, jednak wsparcie z zewnątrz potrafi dać porządnego kopa do działania, warto więc z niego skorzystać.