Jak trenować przy bólu pleców i szyi?

Problemy z bólem szyi i pleców to coraz bardziej powszechny problem wśród wszystkich grup wiekowych. Jeśli któregoś ranka obudzisz się z dotkliwym bólem szyi lub pleców, to najpewniej problem zaczął się już jakiś czas temu, jednak został przez nas niezauważony lub zbagatelizowany. Problemy z bólem mogą być chwilowe, jednak bywa tak, że zostają one z nami na dłużej. Jak trenować przy bólu pleców i szyi?

Wiele osób błędnie uważa, że odczuwając ból w okolicy szyi lub kręgosłupa należy całkowicie zrezygnować z aktywności fizycznej, jednak takie podejście to błąd, ponieważ przy odpowiednio dobranym treningu możemy nie tylko poprawić sylwetkę, ale i sprawić, że dolegliwości bólowe będą znacznie mniej dotkliwe. Jednym z głównych zadań szyi jest podparcie naszej głowy, co wbrew pozorom wcale nie jest łatwym zadaniem, szczególnie jeśli nie dbamy o prawidłową postawę. Jeśli nasza postawa podczas pracy, czy innych czynności jest prawidłowa, to ciężar naszej głowy spoczywa na całym kręgosłupie, jednak w przypadku złej pozycji za jego utrzymanie odpowiedzialna jest tylko szyja. Jedną z największych pułapek jest pochylanie głowy do przodu, ponieważ znacznie obciąża to szyjny odcinek kręgosłupa. Ból pleców również często spowodowany jest utrzymywaniem złej postawy w trakcie pracy lub jego przeciążeniem podczas wykonywania ćwiczeń, a także ich nieprawidłowym wykonywaniem, czy codziennych czynności jak np. noszenie zbyt ciężkich zakupów, czy nadmierne dźwiganie w trakcie przeprowadzki. 

Trening tylko w asyście specjalisty, po konsultacji z lekarzem 

Jeśli męczą nas dolegliwości bólowe związane z szyją lub kręgosłupem, to z pewnością powinniśmy skonsultować się z lekarzem, który stwierdzi, czy nasz przypadek nie jest przeciwwskazaniem do treningów. Jeśli dostaniemy zielone światło, to powinniśmy odpowiedzialnie podejść do tematu treningu, aby nie pogorszyć naszego stanu. Jeśli nie jesteśmy zaznajomieni z poprawną techniką poszczególnych ćwiczeń, to powinniśmy zwrócić się o pomoc do warszawskiego trenera personalnego, który nie tylko nauczy nas, jak poprawnie wykonać poszczególne ćwiczenia, ale również ułoży plan treningowy, który dostosowany będzie do naszych potrzeb i pomoże nam uzyskać wspaniałą sylwetkę bez wzmagania dolegliwości bólowych, a także wybierze dla nas zestawy ćwiczeń, które pomogą nam pokonywać ból. 

Co warto wziąć pod uwagę podczas treningów z bólem pleców i szyi 

Każdy, kto zmaga się z dolegliwościami bólowymi, ale mimo to decyduje się na treningi, powinien pamiętać o tym, że trening powinien być dobrany tak, aby nie zaszkodzić naszemu organizmowi. Jeśli zdecydujemy się na konsultację z trenerem personalnym z Warszawy, to dość istotną kwestią będzie sprecyzowanie, która część kręgosłupa powoduje dolegliwości bólowe. Ćwiczenia, które będą najlepsze w naszym przypadku, mogą różnić się w zależności od tego, czy boli nas dolny odcinek kręgosłupa, czy może to kręgosłup szyjny powoduje największe objawy bólowe. W tym przypadku trening to coś więcej niż poprawa kondycji i droga do pięknej, smukłej sylwetki, to także zwiększenie jakości życia oraz poprawa naszej mobilności, która ułatwi nam codzienne funkcjonowanie i pomoże wrócić do pełni sił.

Ból pleców i szyi – trenuj odpowiedzialnie

Odpowiedzialny trening jest kluczem do sukcesu, szczególnie w przypadku osób, które posiadają dolegliwości bólowe w obrębie pleców i szyi. Z pewnością, jeśli przeciążymy nasz kręgosłup, istnieje ryzyko, że następnego dnia nie będziemy mogli podnieść się z łóżka przez nasilenie dolegliwości bólowych. Jeśli prowadziliśmy aktywny tryb życia i przez jakiś czas musieliśmy zrobić przerwę od treningów, często pragniemy nadrobić stracony przez chorobę czas i dosłownie katujemy się na siłowni, to droga donikąd, która sprawi, że nabawimy się jeszcze większego bólu lub – co gorsza – poważnej kontuzji. Ćwicząc z bólem pleców i szyi pamiętajmy o umiarze i stopniowaniu wyzwań treningowych, a także o tym, że niezwykle ważna jest poprawna technika ich wykonywania. Często sami nie jesteśmy w stanie dopilnować, aby nasze treningi były bezpieczne, w tym przypadku najlepszym pomysłem będzie skorzystanie z wiedzy warszawskiego trenera personalnego.