Jak trenować i odżywiać się, aby schudnąć?

Pytanie „Jak schudnąć?” wpisuje się w Google około 150 000 razy w miesiącu. Fraza „Jak szybko schudnąć?” pojawia się jeszcze częściej. Niestety, duża ilość porad i odpowiedzi pochodzi z nieautentycznych i mało zaufanych źródeł, które często zawierają nieprawdziwe wskazówki dotyczące diety i procesu gubienia wagi. Natłok sprzecznych informacji wprowadza w zakłopotanie i potrafi szybko zniechęcić zdeterminowaną do podjęcia wyzwania osobę. Wszystko to prowadzi do zdezorientowania i utrudnia osiągnięcie trwałych rezultatów. 

Sama dieta to za mało, pozwól poprowadzić się specjaliście

Na przestrzeni lat prowadzonych badań, rozwoju technologii i pogłębianiu wiedzy o ludzkim organizmie opracowano liczne metody zrzucania zbędnych kilogramów. Można wyszczególnić kilka popularnych sposobów odnoszących się do przyjęcia nawyków żywieniowych, które pomogą nam wyszczupleć. W zależności od naszych upodobań smakowych możemy wybrać pomiędzy dietą niskowęglowodanową i tak zwaną IIFYM. Podjęcie każdego kolejnego kroku wdrażania nowych produktów i ich porcjowania musi odbywać się w sposób świadomy i pod okiem specjalisty. Chodzi o to, żeby kosztem chudnięcia na narazić się na zaburzenie gospodarki hormonalnej, efektu jojo i złego samopoczucia. Istotnym elementem wypracowania pożądanej sylwetki w zdrowy sposób jest sport. Aktywność fizyczna może mieć charakter amatorski lub zawodowy. Zbilansowana dieta w połączeniu z odpowiednią ilością i natężeniem ćwiczeń to droga, którą powinniśmy podążać i niemal gwarancja sukcesu, pod warunkiem, że zaufamy osobie z odpowiednimi kwalifikacjami, która dostarczy nam praktycznych wskazówek.

Jak nie utracić determinacji i samodyscypliny?  

Czynnik ludzki jest najistotniejszy. Nieustająca determinacja, samodyscyplina i konsekwencja to cechy niezbędne do osiągnięcia celu. Nieograniczona liczba pokus, zdarzenia losowe i brak szybkich rezultatów potrafią zniechęcić nawet największego uparciucha. W naszym dążeniu do cielesnej metamorfozy potrzebujemy bratniej duszy, która przeprowadzi nas przez niełatwy, ale niezwykle inspirujący i dostarczający mnóstwa satysfakcji proces tracenia masy tłuszczowej i zamieniania jej w mięśnie. Łatwiej będzie nam współpracować z osobą, która kiedyś sama podniosła rękawice, mierząc się z własnymi słabościami, by na końcu podnieść ręce w geście triumfu. Teraz doświadczeni specjaliści z poczuciem misji służą przykładem, radą i pomocą wszystkim tym, którzy chcą iść ich śladem. Poświęcenia i wyrzeczenia nie muszą dostarczać bólu, a pozytywna energia przynosi ukojenie i samozadowolenie. Nawet jeżeli nadchodzą chwilę zwątpienia, a kości i mięśnie dają o sobie znać, samoświadomość wejścia na lepszą, bo zdrowszą płaszczyznę naszego życia i rozpoczęcie nowego etapu to wspaniała nagroda. Duma będzie tym większa, jeżeli zdecydujemy się na pracę pod okiem speca w dziedzinach, które mają odmienić nasze podejście i zbudować nas nie tylko fizycznie, ale także duchowo, pobudzić naszą wiarę w samych siebie i pewność w przekraczaniu barier.

Mądre odchudzanie. Balans w treningu i odżywianiu to podstawa

Zastanawiacie się na pewno, jakie metody treningowe podjąć, żeby schudnąć. Spalanie tkanki tłuszczowej to proces, który wymaga czasu. Deficyt kaloryczny można osiągnąć wyłącznie poprzez zastosowanie odpowiedniej diety, kluczem są proste wyliczenia. Przyjmowanie posiłków i ich wartości należy rozłożyć tak, aby nasz organizm spalał więcej kalorii, niż przyjmuje. Nagła redukcja i spadek wagi mogą jednak negatywnie odbić się na naszym zdrowiu fizycznym i psychicznym. W związku z tym warto wspomóc nasz wysiłek także pracą na siłowni, rekreacją i niezliczonymi metodami aktywności sportowej. Rozsądne rozłożenie obciążenia treningami to wykonywanie ćwiczeń trzy razy w tygodniu, przy tętnie przekraczającym 120 uderzeń serca na minutę. Przy zwiększonej intensywności zajęć ruchowych, musimy pamiętać o dostarczaniu naszemu organizmowi, odpowiedniej ilości energii i składników potrzebnych do właściwego funkcjonowania. Decydując się na zejście do progu spożywania 1200 kcal dziennie, nasze treningi nie powinny przekraczać trzech tygodniowo. Poziom zaawansowania i czas spędzony na wykonywaniu ćwiczeń to kwestie indywidualne. Specyfika budowy ludzkiego ciała, predyspozycje do sportów siłowych i wydolnościowych to szeroka gałąź wiedzy. Przy ustalaniu planu treningowego i odżywiania się warto sugerować się opiniami i zaleceniami ekspertów. Zbyt duże natężenie pewnych składników, niedobór innych i nieodpowiedni trening mogą przynieść skutki odwrotne do zamierzonych i skutecznie odstraszyć od zdrowego trybu życia.