Jak trenować i odżywiać się przy chorobach autoimmunologicznych?

Jak trenować i odżywiać się przy chorobach autoimmunologicznych? Czym są i jak wpływają na nasz organizm zaburzenia systemu odpornościowego? Co możemy zrobić i według jakiego klucza dobierać ćwiczenia i dietę, żeby skutecznie walczyć z dolegliwościami, a jednocześnie dbać o nasz organizm oraz sylwetkę? Na wstępie należy zaznaczyć, że odpowiednia diagnoza i sklasyfikowanie choroby to pierwszy krok do podjęcia walki z jej symptomami i następstwami. Najczęstszą dysfunkcją są problemy z właściwym funkcjonowaniem tarczycy, co prowadzi bezpośrednio do zapalenia tarczycy – tak zwanej przypadłości Hashimoto. W efekcie dochodzi do niedoczynności organu, przez co produkowana jest zbyt mała liczba hormonów w stosunku do potrzeb naszego organizmu. Kobiety są dużo bardziej podatne na choroby immunologiczne, niż mężczyźni i to właśnie one stanowią około 75% wszystkich osób cierpiących na te schorzenia. 

Sam fakt zmagania się z chorobą wcale nie przekreśla naszych szans na osiągnięcie wysportowanej sylwetki, szczupłej figury i rozbudowy masy mięśniowej. Musimy zdawać sobie jednak sprawę z tego, że jest to duża przeszkoda i do posiłków oraz ćwiczeń trzeba podejść w sposób racjonalny i przemyślany. Po pierwsze, nie działajmy na własną rękę i zaufajmy specjalistom, którzy poprowadzą nas w procesie stabilizacji i zwiększenia produktywności naszego ciała. Rozpocznijmy współpracę z trenerem personalnym Warszawa, który zna istotę problemu. Wysiłek fizyczny może dostarczyć nam pozytywnych bodźców i pomóc przeciwdziałać groźnym chorobom wynikającym wprost z zaburzeń autoimmunologicznych, takich jak: choroby kości i stawów, nowotwory, cukrzyca, choroby sercowo-naczyniowe, insulinooporność. Pamiętajmy, że ruch to dobra ochrona i prewencja dla toksyn i złego samopoczucia.

Trening przy Hashimoto

Regularny wysiłek fizyczny pobudzi nasz system immunologiczny. Unormujemy w ten sposób ciśnienie krwi i sprawimy, że poprawi się nasz bilans energetyczny przez polepszenie wrażliwości na insulinę. Ważnym elementem w walce z Hashimoto jest obniżenie poziomu kortyzolu, a więc poziomu stresu, na który wpływ mają różne czynniki środowiskowe i codzienne sprawy potęgujące uczucie napięcia. Stres psychiczny i depresja mają negatywny wpływ na regenerację mięśni, które i tak są osłabione z powodu występowania Hashimoto. Choroby tarczycy mogą mieć duży wpływ na nasz metabolizm i masę ciała, dlatego aktywność fizyczna jest bardzo ważna w utrzymaniu prawidłowej wagi i redukcji tkanki tłuszczowej. Nie należy jednak trenować zbyt intensywnie, żeby nie potęgować objawów choroby. Przy dużym wysiłku rośnie bowiem stężenie hormonów tarczycy i zaburzeniu ulega proces regeneracji i odbudowy powysiłkowej. Takie symptomy prowadzą do pogłębienia się stanów zapalnych i potęgują problem Hashimoto. Trener personalny Warszawa to osoba, która pomoże Ci dobrać odpowiedni plan ćwiczeniowy, który pomoże Ci osiągnąć cele zdrowotne i sylwetkowe.

Dieta przy chorobach autoimmunologicznych

W kontekście specjalnie zbilansowanej i dopasowanej diety warto powołać się na badania z zakresu chorób autoagresywnych wywołanych przez stany zapalne w naszym organizmie. Okazuje się, że reakcję immunologiczną w naszym ciele wywołuje zwiększona przepuszczalność jelit, która sprawia, że do krwiobiegu przedostają się toksyny i bakterie. Postępowanie zgodnie z protokołem autoimmunologicznym i unikanie konkretnych pokarmów pomoże nam w naprawie flory bakteryjnej i uszczelnieniu jelit. Wprowadzenie odpowiednich nawyków żywieniowych doprowadzi do remisji choroby i odzyskania energii życiowej, zmniejszając tym samym poziom zapalny w organizmie. Powinniśmy spożywać jak najmniej przetworzonego jedzenia, jeść dużo gotowanych i surowych warzyw. Wskazane są produkty ekologiczne i zdrowe tłuszcze takie jak: awokado, oliwa z oliwek i olej kokosowy. Warto rozważyć w tym zakresie współpracę z trenerem personalnym Warszawa, który ma odpowiednie kwalifikacje do ułożenia indywidualnego planu żywienia, a do tego może również pomóc Ci dobrać odpowiednie ćwiczenia sportowe.